SPA- og velværeanlegg - erfaringer med materialvalg og konstruksjonsløsninger

25.10.2023
4.4.07
, i kategorien:
Svømmebassenger

Av Arne Nesje, SINTEF / Byggkeramikkforeningen

Det bygges nå mange SPA- og velværeanlegg i Norge. Hoteller, bade og –sportsanlegg,helsestudioer bygger ut med avdelinger for avslapping, kroppspleie og velvære. Design,bygging -og drift slike anlegg er en relativt ny profesjon i Norge.

Byggkeramikkforeningen har vært involvert på prosjekteringssiden samt foretatt befaring på en rekke anlegg som har vært bygget. I flere artikler vil vi formidle ideer og erfaringer ment som innspill til planleggere og utførende som skal arbeide på dette området. Vi vil belyse både funksjonelle og tekniske problemstillinger.

Last ned pdf'en for mer detaljer om teamet.

Last ned fil